2015. március 15., vasárnap

Durham ketten, katedrális

Még ugy a tavaly nyaron arrol volt szo, hogy ha jon barmi kulfoldi rotacio, akkor egyedul cuccolok. Aztan szepen lassan, igazabol nem is tudom hogy, de mire december lett (es kozben kiderult hogy anglia már biztos hogy egy allomas lesz 6 honapra) valahogy kialakult, hogy Judit is kijonne egy hosszabb-rovidebb idotartamra. De mennyire? Jojjek ki, rendezkedjek be, koltozzek be a kecoba, és akkor utana valamikor majd érkezik, ebben maradtunk.

A terv az volt, hogy otthonrol fizetetlen szabival jon el - ez sikerult - aztan ha tud, akkor keres melót itt kint valamit, amig nem jon ossze addig pedig elvezi a kukta szerepét majd. Na de ne szaladjunk ennyire előre, január végén vettuk meg végul neki a repjegyet, március 5re, BP=>leeds, a legolcsobb newcastle-be jutási lehetőség. Visszafelé nem vettunk neki repjegyet, mert minden nagyon bizonytalan, nem tudjuk hogy nekem hol lesz a rotacio, nem tudjuk hogy ez az aktualis meddig fog pontosan tartani, és hogy hogyan lehet majd a nyari szabikivételt is megoldani. Van 1-2 terv, de egyelore minden nyitva van hagyva, Judit idealis esetben itt lesz julius elejéig.

Elkocsikaztam tehat marcius 5-en leedsbe (150km, nagyrészt autopalyan, ahol csak 115tel lehet menni grr, kisreszt fouton, dugoban - 2 ora hosszaba telt az ut), a nem tul bonyolult reptéren kerek 8 het utan lattuk egymast ujra. Meglepetés volt, mert azt kamáztam előre, hogy majd varnia kell ram a reptéren 1-2 orat, hiszen hetkoznap du f4re azert melo miatt nem biztos hogy oda tudok erni, probaltam megoldani. "hazakocsikaztunk" Nclbe, addigra jol meg is eheztunk, elmentunk vacsorazni egyet, majd egy Morrisonsban vettunk par rovidtavon nelkulozhetetlen cuccot (muffin, stb... :D), csak ezutan mentunk fel a lakásba, és pakoltunk ki.

Judit egybol belevette magat a hazimunkába, főzés (rendben), mosás (vita), takarítás (teljhatalma van), inget vasalni meg ő se szeret dehát majd lesz valami. Azon a pénteken tortént eloszor, hogy nem mentem a kantinba ebédelni, ui mikor hazaértem akkor várt a kaja. Tulestunk rajta, aztan be is slattyogtunk a varosba, vegigjartuk delutan a setaloutcakat, és a fobb tajekozodasi pontokat, a végefelé nekiálltunk sörözni, aztan lecsuszott egy fish&chips is. Mondhatom jo bevezetes sikeredett, lejartuk a labunkat is, mire hazaertunk.

Szombat-vasárnap már kirándulás (Durham, South Shields), nameg persze nagybevásárlások nem is egyszer, mert azokból sosem lehet elég. :D A héten pedig már egymagában indult további felfedezőkorutakra. (Tudjatok pl olyan boltokba is, ahova engem nem birt berangatni. :D) Azota mar intezes alatt van a lakcimenek igazolasa (TB szam kivaltasahoz kell), inteztunk neki angol sim-et, uh marc 16tol szinte minden feltétel adott az allaspiacon valo nezelodéshez. :)

Az elso par napban furcsa volt, hogy nem vagyok egyedul, de a jot konnyu megszokni, es mivel otthon nem eltunk eddig ilyen rendszerben, azt mondom, az osszekoltozes szimulacio megkezdodott. :)

Így alakult ki tehát, hogy a fent említett durhami vonatos kirándulást már ketten tettük meg. Reggel 10.05os vonattal, ketten osszesen 15 fontért (returjegy) 30kmnyire van, déli irányban. Miert mentunk vonattal? Mert akartam egyet mindenkepp vonatkozni, ki tudja, h ezutan mennyit fogok. (Tudjatok kellettek a fotok a tomegkozlekedős bejegyzeshez :D). Miert pont Durham? Dajka Évi Mkovácsháza világjárója javasolta, van szép kastély, katedrális, nem volt nehéz azt mondani, hogy jo lesz ez nem tul messzi uticélnak.

A vasutállomás magaslatáról a katedrális és a kastély

Durham egy 43ezres város. Tyne & Wear nevű megye déli részén, meglepo modon a Wear folyó partján (A Tyne ugye newcastle folyolya kicsit eszakabbra)

Durhamba érkezve elslattyogtunk a vasutallomasrol a varoskozpontba, majd a katedrálishoz, ahova be is néztunk, tobb templomban tapasztaltam mar azt is amit itt: nincs belepo, de utonallok lerohannak, hogy fejenkent 5 fonttal tamogasd a katedrálist. Hmm.

Oriasi belulrol is, itt se lehetett fotozni, de azert sunyiban lottem egy képet

A kastély dologgal/belepovel amugy nagyon makunk volt, a templom és egy kis varosnézés utan vettunk jegyet, kb 2 oraval kesobbre volt hely az idegenvezetett kis tarlatvezetésre. Abban a 2 oraban még nezelodtunk a városban, elveztuk a szélcsendet, a szikrázó napsütést, és a karibi meleget.

"Nem" fújt a szél

A kutya fél fulét se lengette

Majd nem sokkal a kastelyba bemenetel elott a jegypenztartol nem messze huztuk meg magunkat, hihetetlen volt latni, hogy percenként 6 csoportot passzolnak le, hog bocs, de ma maár minden csoportunk megtelt. :D tudjatok a károrom. :D Ismét beigazolodott, hogy jo taktika turistaskodaskor időben kelni és megindulni.

A kastály annak idején az épp illetékes fogalmam sincs kicsoda az egyetemnek adta, igy ez az epulet ma is egyetemistak tanulohelye, ebedloje, és kollegiuma. Erre fogtak, hogy a magantulajdon védelme miatt nem szabad bent fotozni, mert vannak akik ott laknak. Belépő 5 font fejenként. Mit kaptunk ezert az 5 fontért? 10% kedvezményt az egyebkent a normal varosi áraknal 30%kal drágább kastélyhoz tartozo epuletegyuttes kavezojaban, meg megnezhettunk kb 6 kulonzo korokban epitett belso épuletrészét/termét a kastélynak. Lehet nem szeretem eléggé az ilyen épulet/muveszettorténeti dolgokat, az a baj. De a kastély kivulrol is amugy nagyon szép, de ez a képeken is latszik.

Itt is látszik, hogy jó melegem volt

A kastélytúra után ugy éreztuk, hogy pont megnéztunk mindent, ami miatt jottunk, uh szolid városnézésunk végére értunk, megindultunk vissza a vonathoz. Épp elcsíptunk egyet, es mentunk vissza NCLbe.

A durhami képek eléréséhez klikk ide. (39 kép)

" De szép virág!" - csendélet a szemetes mellett. :)